obowiązujący od dnia 26.10.2022r
& 1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem http://www.cortifirany.pl jest prowadzony przez Cortina Atelier Irena Worwa
- Dane kontaktowe:
1). adres pocztowy: ul. Ścinawska 7, 59-300 Lubin
2). adres poczty elektronicznej: sklep@cortifirany.pl, info@cortina-atelier.eu
3). biuro obsługi klienta (dalej jako: BOK): +48 601 800 127
BOK jest czynne w godzinach: 8:00-16:00 od 8:00 do 16:00
Opłata za połączenie z BOK jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z planem taryfowym operatora.
- Podstawowe definicje:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1). Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem: http://www.cortifirany.pl ;
2). Sprzedawca – właściciel Sklepu;
3). Regulamin – regulamin niniejszego sklepu internetowego;
4). Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 13 rok życia (przy czym w przypadku nieukończenia przez Klienta 18 roku życia do zawarcia transakcji wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego, chyba że Klient posiada pełną zdolność do czynności prawnych), a także: osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca zdolności prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienie w ramach Sklepu internetowego;
5). Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednią z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (dokonuje zakupu w Sklepie); za Konsumenta uważa się również osobę fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą (dokonania zakupu w Sklepie), gdy z treści tej czynności prawnej wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarcze, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
6). Indywidualne konto Klienta – zbiór informacji na temat Klienta oraz historii jego zamówień, przechowywanych przez Sprzedawcę;
7). Towar – rzecz ruchoma oferowana w Sklepie do sprzedaży, wszystkie towary są fabrycznie nowe;
8). Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje zamówienie złożone przez Klienta, przekaże je Dostawcy, który dostarczy zamówienie pod wskazany przez Klienta adres;
9). Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu, określające w szczególności: dane Klienta, rodzaj i ilość zamówionych towarów, sposób zapłaty oraz dostawy za towary nabywane w ramach zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu;
10). Polityka prywatności – zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych Zarejestrowanych Użytkowników.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sklep, zasady realizacji zamówień, zasady postępowania reklamacyjnego oraz zasady obowiązujące przy korzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.
- Korzystanie ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Przed złożeniem Zamówienia Klient powinien zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym do składania zamówień, niezbędne jest spełnienie poniższych wymagań technicznych:
1). posiadanie urządzenia multimedialnego z dostępem do Internetu;
2). korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych, takich jak m.in. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Apple Safari;
3). posiadanie aktywnej poczty elektronicznej (konto e-mail).
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a także w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
& 2
Składanie zamówień
- Klient dokonuje zakupu towaru w Sklepie poprzez złożenie zamówienia.
- Zamówienia mogą być składane 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę.
- Oferta dostępna w Sklepie stanowi zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Klient składający zamówienie w Sklepie jest zobowiązany do zapoznania się oraz zaakceptowania niniejszego Regulaminu. Fakt zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu przez Klienta jest potwierdzany poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia. Brak zaakceptowania Regulaminu przez Klienta jest równoznaczny z brakiem możliwości sfinalizowania zamówienia.
- Klient składający zamówienie w Sklepie zobowiązany jest również do podania danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia – dane obligatoryjne – a także do wyrażenia zgody na przetwarzanie tych danych przez Sklep. Fakt wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych jest potwierdzany poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia. Podanie danych obligatoryjnych przez klienta jest niezbędne w celu złożenia i realizacji zamówienia.
Klient może podać również inne dane – dane fakultatywne – w odpowiednim miejscu w formularzu zamówień. Podanie danych fakultatywnych nie jest konieczne do złożenia oraz realizacji zamówienia.
- Klient składa swoje zamówienie poprzez dodawanie do „Koszyka” wybranych przez siebie towarów.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do zalogowania się na swoje Indywidualne konto Klienta lub też w przypadku nowych Klientów do jego założenia. Założenie Indywidualnego konta Klienta jest natychmiastowe po podaniu adresu e-mail oraz hasła. Wyrażenie chęci założenia Indywidualnego konta Klienta jest potwierdzane linkiem aktywacyjnym wysyłanym na podany adres e-mail.
- Klient ma możliwość modyfikacji swojego zamówienia do czasu jego ostatecznego potwierdzenia w formularzu zamówienia – przycisk „Potwierdzam zamówienie”.
- Złożenie zamówienia następuje po skompletowaniu zamówienia przez Klienta, wypełnieniu przez niego formularza zamówienia oraz zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz ostatecznym potwierdzeniu zamówienia poprzez przycisk „Potwierdzam zamówienie”. Zamówienie złożone w powyższy sposób pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
- Po złożeniu zamówienia na podany adres e-mail Klienta jest wysyłane potwierdzenie złożonego zamówienia wraz z jego szczegółami. Szczegóły złożonych zamówień są dostępne na Indywidualnym koncie Klienta.
& 3
Ceny towarów
- Ceny prezentowanych towarów w Sklepie są wyrażone w polskich złotych (euro, dolarach amerykańskich) i są cenami brutto, tj. zawierają odpowiednie podatki, w tym podatek VAT.
- Ceny podane w Sklepie dotyczą jednej sztuki towaru, jednego metra bieżącego.
- Cena towaru nie zawiera kosztów dostawy. Koszty dostawy są podawane podczas składania zamówienia, w formularzu zamówienia, po wybraniu preferowanej przez Klienta opcji dostawy.
- Całkowita wartość zamówienia, widoczna na etapie potwierdzania zamówienia, zawiera łącznie cenę za zamówione towary wraz z kosztami dostawy.
- Ceny towarów obowiązują tylko podczas składania zamówienia w Sklepie internetowym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany ceny, jednakże zmiana ceny nie ma wpływu na zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
& 4
Akcje promocyjne
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych – promocje oraz wyprzedaże.
- Akcje promocyjne mogą polegać na udzieleniu rabatu kwotowego lub procentowego na dany towar lub grupę towarów.
- Regulamin akcji promocyjnych będzie udostępniany każdorazowo w momencie uruchomienia akcji.
- Rabat liczony jest od wartości brutto towarów, bez kosztów dostawy.
- Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas określony przez Sprzedawcę lub do odwołania, a także do czasu wyczerpania towarów objętych akcją promocyjną.
& 5
Sposób płatności
- Klient może dokonać płatności w następującej formie:
1). przedpłata (w pełnej wysokości): przelew tradycyjny, przelew internetowy, karta płatnicza;
2). za pobraniem: płatne przy odbiorze listonoszowi, kurierowi bądź w paczkomacie.
- Zamówienia, które nie zostaną opłacone w ciągu 14 dni od daty ich złożenia, zostaną automatycznie anulowane (z wyjątkiem zamówień opłacanych „za pobraniem”).
- Za datę zapłaty zamówienia uznaje się moment zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku zapłaty przez Klienta tylko części wartości zamówienia Sprzedawca niezwłocznie wezwie Klienta do dokonania płatności uzupełniającej. W przypadku braku dokonania płatności uzupełniającej przez Klienta w ciągu 7 dni od wezwania Sprzedawcy zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Klient dokonujący płatności w formie przelewu tradycyjnego lub przelewu internetowego w tytule powinien podać numer zamówienia. W przypadku braku wskazania numeru zamówienia w tytule przelewu Sprzedawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich kroków mających na celu ustalenie nadawcy przelewu i ustalenie danych Klienta. W razie nieskuteczności podjętych przez sprzedawcę działań środki pieniężne zostaną niezwłocznie zwrócone na rachunek bankowy, z którego dokonano przelewu, bądź przekazem pocztowym na adres osoby wykonującej przelew.
& 6
Realizacja zamówienia
- Zamówienia realizowane są w dni robocze – od poniedziałku do piątku do godz. 12:00.
- Zamówienie złożone w dni robocze po godzinie 12:00 uznaje się za złożone w kolejnym dniu roboczym.
- Proces realizacji zamówień złożonych w piątek po godz. 12:00, sobotę, niedzielę oraz święta rozpoczyna się w poniedziałek lub najbliższy dzień roboczy po danym dniu świątecznym.
- W przypadku wyboru opcji przedpłaty termin dostawy liczony jest od daty zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Zamówiony towar jest wysyłany niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty, nie później niż w ciągu 2 dni roboczych.
- W przypadku gdy Sprzedawca z jakichkolwiek przyczyn nie może zrealizować zamówienia w całości, informuje o zaistniałej sytuacji Klienta. Klient wyraża zgodę na realizację zamówienia w częściach lub też ma prawo całkowitej anulacji złożonego zamówienia.
- Wraz z zamawianym towarem Klient otrzymuje fakturę VAT. Elektroniczna wersja faktury VAT jest dostępna na Indywidualnym koncie Klienta, a także wysyłana na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Zamówienia są realizowane w dni robocze, czas uszycia trwa od 1 do 10 dni roboczych.
& 7
Sposób i koszty dostawy
- Towary zamówione w sklepie wysyłane są na adres podany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Towary zamówione przez Sklep wysyłane są na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, terenie krajów Unii Europejskiej.
- Klient może wybrać następujące formy dostawy:
Forma dostawy | Koszt dostawy | Czas dostawy |
Przesyłka kurierska | … zł; darmowa dostawa dla zamówień powyżej … zł | 1 dzień roboczy |
Przesyłka pocztowa | … zł; darmowa dostawa dla zamówień powyżej … zł | 2–3 dni robocze |
Paczkomat | … zł; darmowa dostawa dla zamówień powyżej … zł | 2 dni robocze |
Odbiór osobisty | Darmowy | – |
- W każdym przypadku Klient jest zobowiązany do sprawdzenia odebranej przesyłki, tj. powinien zwrócić uwagę, czy opakowanie nie zostało uszkodzone. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń w opakowaniu, przy dostawie pocztą lub kurierem, Klient nie powinien przyjąć przesyłki. Należy sporządzić protokół szkody w obecności listonosza lub kuriera oraz poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.
- Klient jest również zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki odebranej w paczkomacie. Jeżeli doszło do uszkodzenia zawartości przesyłki, Klient powinien złożyć reklamację zgodnie z instrukcją wyświetlaną na urządzeniu, a następnie poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji.
& 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny.
- Termin na złożenie oświadczenia o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy wynosi 14 dni.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy złożyć w formie pisemnej, przesyłając je:
1). e-mailem na adres: sklep@cortifirany.pl, info@cortina-atelier.eu
2). faksem: + 48 …………………………………………………………………………………………….
3). pocztą na adres: ul.Ścinawska 7, 59-300 Lubin
- Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, jednakże nie jest to warunkiem obligatoryjnym zachowania ważności złożonego oświadczenia.
- Do zachowania terminu na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy niezbędne jest wysłanie oświadczenia przed upływem 14-dniowego terminu.
- Zgodnie z art. 28 ustawy o prawach konsumenta bieg terminu rozpoczyna się:
1). od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią inną niż przewoźnik – w przypadku umowy, w której sprzedawca zobowiązał się do wydania rzeczy i przeniesienia prawa własności tej rzeczy;
2). od dnia objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części – w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach;
3). od dnia objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy – w przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony;
4). od dnia zawarcia umowy – w przypadku pozostałych umów.
- Klientowi, który skorzystał z prawa odstąpienia od umowy, złożył w sposób prawidłowy i terminowy oświadczenie o chęci skorzystania z tego prawa, wszelkie dokonane przez niego płatności zostaną zwrócone w terminie nie dłuższym niż …… dni, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta.
- Środki zostaną zwrócone w tej samej formie, w jakiej dokonano płatności, chyba że Klient wyraźnie wskaże inną, preferowaną przez siebie formę zwrotu środków.
- Sprzedawca zastrzega możliwość uzależnienia zwrotu środków Klientowi do czasu otrzymania przesyłki zwrotnej z towarem. Sprzedawca zwraca się z prośbą o niezwłoczne odesłanie towaru przez Klienta, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od przesłania przez Klienta oświadczenia o skorzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.
- Przesyłki zwrotne należy kierować na adres:
Firma Cortina-Atelier Irena Worwa – sklep inernetowy
- Ścinawska 7
59-300 Lubin
z dopiskiem „ZWROT”.
- Koszty związane ze zwrotem towaru ponosi Klient.
- Przesyłany towar nie może nosić śladów użytkowania.
& 9
Składanie i rozpatrywanie reklamacji
- Sprzedawca na towary oferowane w Sklepie udziela gwarancji (nie udziela gwarancji). W przypadku chęci skorzystania z procedury gwarancyjnej Klient jest zobowiązany do postępowania zgodnie z załączoną kartą gwarancyjną.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi towar pozbawiony wad fizycznych oraz prawnych.
- Sprzedawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wady towaru, zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 556–582 Kodeksu cywilnego.
- Jeśli zdaniem Klienta zakupiony przez niego towar nie jest zgodny z umową, Klient jest zobowiązany:
1). odesłać towar lub zwrócić go osobiście na adres Sprzedawcy, w terminie nie dłuższym niż rok od stwierdzenia niezgodności oraz nie później nie dwa lata od dostarczenia mu towaru;
2). wskazać preferowaną przez siebie formę rozstrzygnięcia reklamacji;
3). wskazać, na czym polega niezgodność towaru z umową;
4). podać swoje dane kontaktowe.
- Podczas składania reklamacji zachęcamy do skorzystania z przygotowanego formularza: .
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozstrzygnięcia reklamacji w ciągu 14 dni. Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania o wyniku postępowania reklamacyjnego oraz ustalenia dalszych szczegółów postępowania, zgodnie z podanymi przez Klienta danymi teleadresowymi.
- Przesyłki z towarem reklamowanym należy kierować na adres:
Firma Cortina Atelier Irena Worwa – sklep internetowy Cortifirany.pl
- Ścinawska 7
59-300 Lubin
z dopiskiem „REKLAMACJA”.
- W przypadku uznania złożonej reklamacji Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z postępowaniem reklamacyjnym.
& 10
Pozasądowe rozstrzyganie sporów
- Sprzedawca wyraża zgodę (nie wyraża zgody) na rozstrzygnięcie ewentualnych sporów na drodze polubownej, w szczególności w drodze postępowania mediacyjnego.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz sporów dostępne są w siedzibie oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz powiatowych rzeczników konsumentów.
- Najważniejsze informacje dotyczące pozasądowych metod rozwiązywania sporów konsumenckich znajdują się pod adresem:
& 11
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Cortina Atelier Irena Worwa ul. Ścinawska 7, 59-300
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych Klient ma prawo kontaktować się bezpośrednio z Inspektorem ochrony danych: ………………………………………………………
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niektóre dane osobowe są niezbędne do realizacji zamówienia.
- Dane osobowe Klienta są zbierane i przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do:
1). zarejestrowania Klienta i utworzenia jego Indywidualnego konta Klienta w Sklepie;
2). realizacji zamówienia złożonego przez Klienta.
- Dane osobowe Klienta są przechowywane do momentu odwołania zgody na ich przetwarzanie przez Klienta, maksymalnie przez 5 lat od momentu zrealizowania zamówienia.
- Każdy Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich modyfikacji, przenoszenia oraz usunięcia. Klient ma również prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa urzędu ochrony danych osobowych.
- W oparciu o przekazane dane osobowe Klientów nastąpi profilowanie. Administrator na podstawie przetwarzanych danych będzie przedstawiać Klientom oferty dobrane do ich preferencji oraz zainteresowań. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu do procesu profilowania.
- Klient ma prawo w każdej chwili cofnąć wyrażoną przez siebie zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce przed cofnięciem zgody.
& 12
Polityka cookies
- Sklep wykorzystuje pliki typu cookies (ciasteczka), które to pliki są zapisywane na komputerze/urządzeniu multimedialnym Klienta, z którego dokonano połączenia.
- Pliki cookies dostarczają danych dotyczących korzystania ze Sklepu, a ich celem jest ułatwienie Klientowi korzystania ze Sklepu, dostosowanie do jego potrzeb oraz oczekiwań, a także badanie ruchu Klientów na stronie Sklepu.
- Pliki cookies są wykorzystywane tylko za zgodą Klienta.
- Klient w każdym momencie może ograniczyć lub wyłączyć w używanej przez siebie przeglądarce opcję przyjmowania plików cookies. W takim przypadku korzystanie ze Sklepu może zostać utrudnione, a nawet całkowicie zablokowane.
& 13
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin stanowi część zawieranej umowy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Wszelkie ewentualne spory powstałe w wyniku realizacji zawartej umowy będą w pierwszej kolejności rozstrzygane na drodze pozasądowej, w sposób polubowny.
- Sprzedawca zastrzega prawo zmiany Regulaminu w całości lub w częściach. Zmiany w Regulaminie obowiązują od dnia ich opublikowania na stronie Sklepu internetowego. Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania o zmianie Regulaminu wszystkich Klientów posiadających Indywidualne konto Klienta, w terminie 7 dni przed planowaną zmianą Regulaminu.
- W przypadku zmiany Regulaminu wszystkie zamówienia złożone przez datą wejścia w życie zmian będą realizowane zgodnie z wersją Regulaminu obowiązującą na dzień złożenia zamówienia.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu jego publikacji na stronie Sklepu internetowego (Regulamin obowiązuje od dnia 26 października 2022roku ).